עריכת סירטונים – איך עושים את זה בצורה נכונה

male producer edit video on his laptop in studio

אחד התפקידים הכי חשובים בעולם הקולנוע והטלוויזיה, ובכלל בכל מה שקשור לתחום של סרטונים ויצירות וידיאו, הוא תפקיד העורך. על פניו זה אולי נשמע מוזר, שכן העורך איננו יוצר את הסרטון ובדרך כלל יש הפרדה ברורה בין השניים, כלומר מעטים המקרים בהם היוצר הוא גם עורך, אך זה מוכיח עד כמה תפקיד זה הוא משמעותי ובעל ערך.

עורך סרטונים עושה דבר מאוד פשוט, הוא לוקח את חומר הגלם שעומד לרשותו ודואג להפוך אותו לסרטון איכותי, סרטון שיש בו את כל מה שצריך ואין בו את מה שלא צריך. כלומר, סרטון שהצופים ירצו ויוכלו ליהנות ממנו, להבין את המסר שמשתמע ממנו בצורה ברורה וחד משמעית.

עריכת סרטונים היא מקצוע לכל דבר, אך היום כל אחד יכול לעשות את זה. באמצעות אפליקציות ותוכנות של עריכת סרטוני וידיאו וסרטוני יוטיוב בפרט, כל אחד מאיתנו יכול לקחת את כל החומר המצולם שעומד לרשותו, לערוך אותו ולייצר ממנו סרטון שהגולשים ביוטיוב ייתרשמו וייהנו לצפות בו.

כיצד עורכים סרטונים

לפני שנסביר איך זה מתבצע באופן מעשי, חשוב להדגיש, יש סרטונים רבים שאנחנו נצלם ולא תהיה לנו ברירה נהיה חייבים לערוך אותם, גם אם נדמה לנו שמדובר בסרטון סופר איכותי וסופר מקצועי. זה נובע משתי סיבות. ראשית, הסרטון עלול להיות ערוך מדי ואנחנו נהיה חייבים לקצר. שנית, ייתכן וחלקים ממנו לא יצולמו בצורה סדירה, מה שיאלץ אותנו לערוך בצורה נכונה.

העריכה תתבצע, כאמור, באמצעות אפליקציות שמותקנות במכשיר הסלולר או באמצעות תוכנות עריכה שונות במחשב. בעזרתן אנחנו נוכל לערוך את הסרטון בצורות שונות:

ראשית, לחתוך ממנו את כל מה שלא צריך ולהשאיר את מה שחשוב לנו, את הדברים העיקריים, המהותיים, או את הדברים שבאמת הצופה צריך ורוצה לראות.

שנית, האפליקציות והתוכנות יאפשרו לנו לשנות דברים מסוימים בסרטון. בין אם זה את כיוון הסרטון (נניח צילמנו אותו לאורך, נוכל לשנות את כיוון התצוגה לרוחב ולהיפך), בין אם זה להוסיף מוזיקה, כתוביות וכל דבר אחר שנדמה לנו שהוא חשוב.